Zatrudnianie odpowiedniego webmastera

Pytania, które powinieneś zadawać… Odpowiedzi, które powinieneś otrzymywać

Podczas rozmowy z webmasterami nie pozwól, aby cena była Twoim czynnikiem decydującym. Wśród webmasterów jest podział pomiędzy specjalistami w dziedzinie SEO (Search Engine Optimization), a tymi, którzy nie są. Aby uzyskać wysoką pozycję w rankingu witryny w głównych wyszukiwarkach, wiele taktyk SEO marketingu musi być uwzględnionych w projekcie witryny. Jako właściciel firmy prowadzącej działalność online, powinieneś skupić się na wiedzy o SEO Marketing posiadanej przez osobę, którą wynajmujesz, aby zaprojektować i zbudować swoją stronę. Czy znasz odpowiednie pytania, aby zapytać potencjalnego webmastera, aby upewnić się, że prowadzisz interesy z odpowiednią osobą?

Proces zatrudniania webmastera może wydawać się tak prosty, jak skontaktowanie się z kilkoma projektantami i uzyskanie wycen dla ich usług. Na koniec wybierasz najtańszego licytującego i idziesz w kierunku zbudowania nowej witryny. Nie mylić ceny z funkcją. Zazwyczaj bardzo niska cena oznacza gotowy produkt, który nie będzie w stanie konkurować o biznes online. Dodatkowo, istnieje kilka projektantów, którzy mogą pomieścić się nie tylko z usługami projektowymi, ale również z usługami hostingowymi. Będą pobierać bardzo niewielką opłatę za usługi projektowe, które wyglądają świetnie na papierze, tylko po to, by uderzyć Cię wysoką miesięczną opłatą za hosting. W końcu płacisz o wiele więcej, a twoja strona internetowa wciąż nie jest gotowa do konkurowania w wyszukiwarkach dla żadnego biznesu.

Jak ważny jest marketing SEO w projektowaniu i tworzeniu nowej strony internetowej? Pamiętaj, że jeśli twoja strona nie znajdzie się na pierwszych trzech stronach głównych wyszukiwarek, nie ma znaczenia, ile wydałeś ani jak piękna jest twoja strona; nikt nigdy tego nie zobaczy i dlatego nikt nie będzie mógł z tobą współpracować. Marketing SEO powinien stanowić rdzeń całego procesu projektowania stron internetowych.

Oczywiste pytania:

Czy mogę zobaczyć twoje portfolio?

Webmaster powinien być gotowy i skłonny popisać się swoimi wcześniejszymi projektami. Jeśli nie mają nic do pokazania … uciekaj.

Czy masz listę referencji?

Wykwalifikowany projektant powinien nie tylko być dumny ze swojej pracy, ale także ich klienci. Skontaktuj się z kilkoma swoimi klientami, aby sprawdzić ich ogólne zadowolenie z projektu i procesu. Pamiętaj, że dobre projekty kosztują pieniądze, a także wymagają czasu.

Jakiego oprogramowania używasz do projektowania?

Dla niewytrenowanego to pytanie może wydawać się absurdalne. Prawda jest taka, że ​​istnieją ogromne różnice między webmasterami a ich umiejętnościami. W tej wersji znajduje się niewielka garść wspaniałych programów do projektowania, które zakwalifikują potencjalnego projektanta jako posiadającego doświadczenie niezbędne do wykonania pracy. Istnieje jednak jeden program do projektowania, który natychmiast zdyskwalifikuje projektanta jako kogoś, kto wie, co robi; Microsoft FrontPage®. Jeśli powiedzą „FrontPage®”, powiedz coś grzecznego, gdy odwieszasz telefon.

Czy masz jakieś doświadczenie w SEO?

Podczas gdy niektórzy projektanci nie mogą nawet przeliterować SEO, inni chętnie przyznają się do braku specjalistycznej wiedzy w takich sprawach. Oczywiście poszukujesz projektanta, który twierdzi, że jest dobrze zorientowany w praktykach marketingu SEO. Jak możesz odróżnić? Poproś ich, aby pokazali Ci niektóre z ich najlepszych witryn rankingowych w Google, Yahoo, MSN lub innych głównych silnikach. Wyszukiwarki, których używają do wyszukiwania stron internetowych swoich klientów, powinny być sformułowanymi zwrotami, które ludzie mogliby napisać w wyszukiwarkach, a nie jakimś tajemniczym, niezbyt często wymieszanym zestawem słów, które wielu tzw. SEO Marketerów używa, aby usprawiedliwić swoje słabe strony. praca. Pamiętaj, że wszyscy możemy osiągnąć wysoką pozycję, wpisując nazwę naszej firmy, to witryny o wysokiej randze, gdy wpiszesz charakter ich produktu lub usługi, co zapewnia dobre SEO.

Czy włączasz SEO do swoich projektów?

Wielu projektantów oferuje usługi SEO po zakończeniu Twojej witryny. Dla niektórych muszą oni zlecić te usługi outsourcingowi, ponieważ nie są uprawnieni do optymalizacji strony SEO podczas fazy projektowania. Dobra praca SEO wymaga, aby większość tekstu na stronie została całkowicie przepisana. Jeśli więc nie uwzględnisz tego w projekcie, zapłacisz o wiele więcej za to, że SEO Marketer musi zabrać twoją dobrze napisaną treść, rozerwać ją na części i przepisać, aby przyciągnąć uwagę silniki dla wyższych rankingów.

Ile tekstu umieścisz na moich stronach internetowych?

Podczas gdy to pytanie będzie oczywiście miało inną odpowiedź dla każdej strony witryny, mądry SEO Marketer wie, że minimum 300 do 400+ słów na stronę pomoże Twojej stronie w uzyskaniu i, co ważniejsze, utrzymaniu wyższej pozycji w dłuższym okresie czasu. Do treści tekstowych wyszukiwarek należy króla. Tekst jest „najważniejszym” czynnikiem pomagającym wyszukiwarce w ustaleniu pozycji w rankingu.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć. . .

Flash i grafika nie są tekstem.

Podczas gdy wyszukiwarki powoli stają się w stanie odczytać treść tekstową dla niektórych typów prezentacji Flash, takie prezentacje wciąż są w dużej mierze tym, co sugeruje nazwa … „Flash”. Oszczędzające korzystanie z Flasha w celu poprawienia wyglądu witryny nie jest złym pomysłem, ponieważ Flash może dodać bardzo profesjonalny aspekt wizualny, gdy jest odpowiednio wykorzystywany. Istnieje jednak kilka architektur witryn, które są całkowicie zamknięte w prezentacji Flash, gdzie cała witryna jest Flash. Takie strony będą trudne do zdobycia jak największej liczby serwerów SERP (strony wyników wyszukiwania), ponieważ zawartość Flash po prostu nie ma takiego samego znaczenia jak standardowe strony oparte na HTML.

Z drugiej strony, grafiki nie można w ogóle odczytać. Grafika, nawet te z tekstem na nich są po prostu prostokątne pustki do silników. Żadnej treści z graficznego obrazu nie można odczytać ani wykorzystać w celu optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek.

Ramki nie są tak złe jak kiedyś.

Wykorzystanie „ramek” w projektowaniu stron internetowych już nie stwarza przeszkód, które kiedyś zrobili. Podobnie jak niektóre typy Flasha, wiele głównych silników może teraz odszyfrować strony internetowe oparte na ramkach i dostarczać odwiedzających do Twojej witryny w oparciu o zawartość stron w ramkach. Istnieje kilka sztuczek, których doświadczają webmasterzy, aby upewnić się, że struktura ramek pozostaje w takcie, bez względu na stronę, na którą użytkownik jest początkowo dostarczany w witrynie.

Na zakończenie strzeżcie się webmastera, który mówi, że będzie „SEO” witryny, przesyłając do głównych wyszukiwarek. Zgłoszenie witryny nie jest częścią zawiłości związanych z prawdziwą optymalizacją SEO na stronach Twojej witryny. Nie pozwól, aby ktokolwiek cię przekonał. Zgłoszenie Twojej witryny może być z pewnością włączone jako część twoich usług SEO, ale same zgłoszenia nie są SEO Marketingiem.