Wprowadzenie do The Rel = „Canonical” Tag

Tag rel = "canonical" istnieje już od jakiegoś czasu, ale wciąż jest mnóstwo ludzi, którzy nie zdawali sobie sprawy, że istnieje lub dokładnie znają powód jego wprowadzenia, ale wiele optymalizatorów wyszukiwarek (SEO) będzie po pierwsze, aby wyjaśnić korzyści, jakie przynosi.

Znacznik rel = kanoniczny można znaleźć w

<head> część strony internetowej i może służyć do wielu zastosowań. Takie jak używane do rozwiązywania problemów z powielaniem oraz do odwoływania się do strony w innej domenie, która jest oryginalnym źródłem treści.

Dlaczego warto wybrać tag rel = „kanoniczny”?

Zgodnie z sugestią, strona kanoniczna jest preferowanym zestawem stron, które mogą dzielić podobną treść z innymi stronami. Na przykład witryny e-commerce mogą mieć podobną treść na stronach produktów w kilku innych częściach swojej witryny. W tym scenariuszu webmaster może pomóc zidentyfikować wyszukiwarki, która będzie uważana za preferowaną stronę. Strona zawierająca znacznik rel = Canonical umieszczony w nagłówku strony internetowej poinformuje wyszukiwarki, która strona jest oryginalnym źródłem. Bez kanonizacji i istnieje kilka identycznych stron, mogą one być traktowane jako duplikaty i ostatecznie znikną ze stron wyników wyszukiwania (SERP). Stąd znaczenie, aby właściwa strona nie była traktowana jako zduplikowana treść i miała kanoniczny znacznik.

Jak określić URL kanoniczny?

Webmaster doda link rel = "kanoniczny" do

<head> sekcja niekanonicznej wersji każdej strony HTML. Zawsze, gdy używasz tego tagu, musi być jasne, że jest on używany tylko dla stron, które są identyczne.

Należy również zauważyć, że tag rel = "canonical" ma inne zastosowania w branży SEO, w tym webmasterów. Na przykład może istnieć wiele sytuacji, w których przekierowania 301 nie są możliwe lub po prostu trudne do wdrożenia. Dlatego przydatny kanoniczny tag przydaje się wraz ze zwiększoną prostotą. Jako kanoniczny znacznik URL może być użyty zamiast przekierowania 301.

Ale jest kilka powodów, dla których nie jest to prosta wymiana, ale świetna alternatywa. Takie jak 301 pozwoli przekierować cały ruch na najbardziej odpowiednią stronę internetową, podczas gdy kanoniczny adres URL przekaże informacje tylko do wyszukiwarek i robotów indeksujących. Należy również zauważyć, że 301 może przekierować ruch na inną stronę internetową, czego kanoniczny znacznik nie może, ponieważ może być użyty tylko dla pojedynczej domeny.

Dla wielu SEO i webmasterów wciąż pozostaje wiele pytań nierozwiązanych, aby w pełni wykorzystać zalety kanonicznego znacznika podczas jego używania. Coś, co jest widoczne w całej branży marketingu wyszukiwarek, z innymi obszarami, takimi jak PPC, optymalizacja współczynnika konwersji (CRO) i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), które zmieniają się codziennie, a eksperci zawsze walczą o to, by wyprzedzić konkurencja i ewolucja wraz z rozwojem przemysłu.