404 w Narzędziach Google dla webmasterów

W ostatnim tygodniu maja Google Webmaster Tools zaczął wyświetlać miękkie 404 w kategorii błędów indeksowania.

Co to jest miękki 404? Po pierwsze, błąd 404 to standardowy kod odpowiedzi wskazujący, że twoja przeglądarka internetowa mogła komunikować się ze stroną internetową, ale serwer witryny nie mógł znaleźć żądanej strony internetowej. Może się to zdarzyć, jeśli wpiszesz niewłaściwą nazwę strony lub jeśli sama treść została usunięta.

Ten typ błędu występuje, gdy strona nie zostanie znaleziona, ale zamiast zwracać standardowy kod odpowiedzi błędu 404, serwer wysyła stronę internetową z kodem odpowiedzi 200 OK. Miękkie 404 mogą również wystąpić w wyniku błędów konfiguracji.

Dlaczego te błędy są złe? Ponieważ Google ich nie lubi!

Odradzamy stosowanie tak zwanych „miękkich 404”, ponieważ mogą one być mylące dla użytkowników i wyszukiwarek. Zamiast zwracania kodu odpowiedzi 404 dla nieistniejącego adresu URL witryny obsługujące „miękkie 404” zwracają kod odpowiedzi 200. Treść odpowiedzi 200 jest często stroną główną witryny lub stroną błędu.

Jeśli Google nie lubi miękkich stron błędu 404, możesz zagwarantować, że są one obliczane na podstawie algorytmu Google Page Rank. Wydaje się to być zbieg okoliczności, że wkrótce po udostępnieniu miękkich 404 w Narzędziach dla webmasterów inni zaczęli zauważać, że mieli spadek Rankingu strony, gdy Google zaktualizował swoje numery publiczne 4 czerwca.

Rozwiązaniem, które sprawia, że ​​Google i użytkownicy są zadowoleni, jest zamiast zwracania miękkiego kodu 404, znacznie lepiej jest zwrócić kod odpowiedzi 404 i wyraźnie wyjaśnić użytkownikom, że plik nie został znaleziony.