Top 10 błędów SEO webmastera i jak ich uniknąć

Jednym z największych nieporozumień z nowymi webmasterami jest to, że musisz zatrudnić „eksperta” w SEO, aby osiągnąć wysoką pozycję w rankingu. Search Engine Optimization (SEO) to nie rakieta. Aby zastosować skuteczne techniki SEO, nie potrzebujesz dyplomu ani doktora w dziedzinie IT lub marketingu. Istnieje jednak kilka błędów rekrutów popełnianych przez wielu nowych webmasterów. Niniejszy przewodnik koncentruje się na tych błędach i wyjaśnia, jak ich unikać.

Błąd # 1 – Słaba analiza słów kluczowych (lub brak analizy)

Błąd, pomyłka: Znalazłeś niszę dla witryny, która wypełnia lukę, której brakowało przez lata online. Budujesz swoją stronę internetową i wypełniasz ją wszystkimi wyjątkowymi, unikatowymi treściami, a na koniec uruchamiasz ją na cały świat! Ruch zaczyna się powoli … i pozostaje w ten sposób przez kilka miesięcy, a ty wpadasz w zakłopotanie, dlaczego ludzie nie znajdują twojej witryny.

Rzeczywistość: Twoja witryna została uruchomiona zbyt wcześnie, bez przeprowadzania odpowiedniej analizy słów kluczowych. Analiza słów kluczowych to proces analizy słów kluczowych, które użytkownicy wyszukiwarki wyszukują najbardziej pasujących do Twojej niszy. Celem jest kierowanie na słowa kluczowe, które uzyskują najwięcej wyszukiwań i mają najlżejszą konkurencję. Zanim uruchomisz swoją stronę internetową (lub nawet napiszesz treść), właściwa analiza słów kluczowych jest koniecznością! Zaleca się otwarcie konta w Wordtracker i rozpoczęcie kampanii słów kluczowych już dziś. Program Word Tracker pozwala wyświetlić liczbę wyszukiwań słowa kluczowego w dowolnej z głównych wyszukiwarek i dostarcza raporty na temat konkurencyjności tego słowa kluczowego. Dzięki sprytnej analizie słów kluczowych możesz zwiększyć zasięg swojej witryny, wyszukując te niszowe i niekonkurencyjne słowa kluczowe.

Błąd # 2 – Drażnienie słów kluczowych

Błąd, pomyłka: Jako nadgorliwy początkujący czytałeś różne wątki i przewodniki, które określają znaczenie ściśle ukierunkowanych słów kluczowych pojawiających się na twoich stronach internetowych. Starając się uzyskać wysoką pozycję dla określonej frazy kluczowej, umieszczasz je kilkadziesiąt razy w całym tekście. Do czasu, gdy skończysz z agresywnym wypychaniem słów kluczowych, masz stronę, która ma 40% + gęstość słów kluczowych, które wyszukiwarki pokochają. Z dumą klepiecie się po plecach i dajecie dobrego „chłopaka atta!” za dobrze wykonaną pracę!

Rzeczywistość: Gratulacje! Właśnie stworzyłeś stronę bez sensacji i zastosowałeś technikę marketingu czarnego kapelusza znaną jako wypychanie słów kluczowych w tym samym czasie! Upychanie słów kluczowych dla osób, które mogą nie być świadome, występuje, gdy metatagi i treść strony internetowej są ładowane z konkretnym słowem kluczowym lub frazą kluczową w powtarzalny sposób. Ta praktyka nie tylko powoduje, że strony nie są czytelne dla ludzi, ale również podnosi czerwoną flagę do wyszukiwarek. Upychanie słów kluczowych może w krótkim czasie doprowadzić do zwiększenia wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach (SERP), ale w dłuższej perspektywie tylko zwiększy złą reputację witryny. Może nawet spowodować, że Twoja strona zostanie ukarana lub (jeszcze gorzej) zablokowana w wyszukiwarkach.

Błąd nr 3 – Identyczne dane meta dla każdej strony

Błąd, pomyłka: Tworzysz swoją stronę główną i wypełniasz swoje tagi META za pomocą ładnych słów kluczowych i bardzo dobrze napisanego opisu, który jest również przyjazny dla wyszukiwarek. Strona główna służy jako szablon, więc po prostu rozpowszechniasz tę samą treść z nagłówka na każdej nowej stronie, którą implementujesz, nie zmieniając treści tagów META, aby odpowiadała zawartości nowych stron.

Rzeczywistość: Stosując te same informacje o META do każdej strony na swojej stronie, robisz sobie wielką krzywdę! Pomimo tego, co niektórzy myślą, znaczniki META i opisy META są nadal ważne! Dla każdej strony w witrynie powinieneś mieć nowy zestaw słów kluczowych META i nowe opisy META, które są istotne dla zawartości nowej strony. W ten sposób optymalizujesz potencjalnie WIĘCEJ trafień w witrynie, ponieważ użytkownicy, którzy wyszukują informacje, mogą znaleźć się na tych stronach w wyniku aktualizacji META.

Błąd # 4 – Używanie obrazów zamiast tekstu

Błąd, pomyłka: Łał! Te obrazy, które właśnie zaprojektował twój web designer, pewnie wyglądają ładnie! Znacznie ładniejszy niż zwykły stary tekst!

Rzeczywistość: Tak, wyglądają ładnie i jestem pewien, że twój web designer wykonał na nich świetną robotę. Udało im się również uwolnić potencjalnych klientów w tym samym czasie, więc wyślij im list z podziękowaniami. Rzeczywistość jest taka, że ​​obrazy zamiast tekstu to okropna praktyka i taka, której naprawdę należy unikać. Treść witryny odgrywa bardzo ważną rolę w określaniu, jak dobrze witryna będzie umieszczana w SERPS. Pająki są inteligentne, ale nie są w stanie odczytać tekstu zawartego w obrazach. Umieszczając tekst na obrazach, możesz tracić indeksowane strony i tracić na liczbie słów kluczowych. Spowoduje to utratę potencjalnego ruchu, nie wspominając o tym, że obrazy ładują się znacznie wolniej niż czysty tekst (prawdopodobnie będziesz musiał płacić za deisgner za każdym razem, gdy będziesz potrzebować zmiany tekstu). Przekonasz się, że możesz osiągnąć niemal identyczny wygląd i skrócić czas ładowania, stosując arkusze stylów. Projektanci stron internetowych są dobrzy w tym, co robią, ale często ich poleganie na efektownych obrazach może być ogromną szkodą dla twojej witryny.

Błąd nr 5 – Nieprawidłowy tekst zakotwiczenia adresu URL

Błąd, pomyłka: Próbując przyciągnąć uwagę użytkownika na swojej stronie, korzystasz z ładnej, odważnej, odważnej czcionki 24-punktowej ze słowami „KLIKNIJ TUTAJ !!!” (i dla dodanego efektu użyjesz stylu migotania). Tak … to zwróci ich uwagę!

Rzeczywistość: Poza faktem, że właśnie zyskałeś NEGATYWNĄ uwagę (mówię o tandetnym), udało ci się również stworzyć 100% nieistotny link, dostarczając tekst kotwicy śmieci! Wewnętrzne łączenie jest ważne dla prawidłowego pozycjonowania, a dostarczenie odpowiedniego tekstu kotwicy robi różnicę. Zamiast tekstu kotwicy, który brzmi „Kliknij tutaj” lub „kliknij mnie”, podaj odpowiedni tekst, który opisuje stronę docelową linku. Na przykład, po połączeniu z wewnętrzną stroną obsługi klienta, którego chcesz uniknąć, ustaw tekst zakotwiczenia jako Kliknij tutaj do obsługi klienta „. Właściwa konfiguracja byłaby „Proszę odwiedzić naszą obsługa klienta stronę, jeśli masz jakieś pytania. „ W drugim przykładzie stworzyłeś odpowiedni tekst zakotwiczenia dla łącza i zwiększysz czytelność w tym samym czasie. Wyszukiwarki pająki będą cię za to kochać!

Błąd # 6 – Spodziewając się cudu

Błąd, pomyłka: Firmy internetowe rozwijają się dynamicznie, a potencjał jest nieograniczony, ponieważ coraz więcej użytkowników codziennie wskakuje na autostradę informacyjną. Próbując zarobić pieniądze i zrobić bardzo proste pieniądze, pośpiesznie stwórz kilka stron internetowych o niewielkiej zawartości i niewiele treści. Podnosisz stopy i siadasz i czekam, aż pieniądze zaczną napływać, gdy ludzie gromadzą się na twoich stronach!

Rzeczywistość: Gdyby to było takie łatwe … wszyscy bylibyśmy milionerami! Jestem pewien, że większość ludzi słyszała cytat z filmu „jeśli go zbudujesz, przyjdą”. Cóż, to z całą pewnością NIE ma zastosowania do stron internetowych. Prosta rzeczywistość polega na tym, że ludzie nie natkną się na twoją stronę. Nawet jeśli wykonałeś wiele analiz słów kluczowych i zastosowałeś odpowiednie SEO do stron internetowych, prawdopodobnie nie uzyskasz znacznego ruchu. Aby odnieść sukces w biznesie online, musisz być jednym webmasterem, jednym sprzedawcą częściowym i jednym ekspertem od marketingu części. Pomyśl o tym w ten sposób. Jeśli straciłeś ostatnią pracę i siedzisz w swoim domu i nigdy nie przesyłasz swojego CV, nigdy nie przeprowadzasz wywiadów i nigdy nie sprzedajesz siebie … Czy naprawdę uważasz, że Twój telefon zadzwoni z ofertą pracy? Musisz trafić na rynek, promować siebie jako najlepszego w swojej dziedzinie i przeglądać każdą możliwą okazję, którą ci przedstawiamy. Tak samo jest z firmami internetowymi.

Błąd # 7 – Ignorowanie znaczenia połączeń

Błąd, pomyłka: Skonfigurowałeś swoją witrynę i uzyskałeś przyzwoity ruch dzięki płatnym kampaniom marketingowym i marketingowi offline. Kilku webmasterów z konkurującymi witrynami wysyła do Ciebie e-maile i prosi o wymianę linków lub oferuje łącze w jedną stronę (być może w zamian za napisanie artykułu na swojej stronie). Siedząc na swoim koniu, odrzucasz je. W końcu dlaczego chcesz pomóc konkurentowi?

Rzeczywistość: To jest wielki błąd. Nie uczestnicząc w wymianie linków (lub, co ważniejsze, zabezpieczając linki w jedną stronę), to nie twój konkurent będzie zraniony, to Ty sam! Bardzo ciężkim składnikiem algorytmów wyszukiwarek w określaniu rankingów wyszukiwarek jest liczba linków wskazanych przez witrynę. Pomyśl o każdym łączu jako o głosowaniu poparcia. Ponieważ twoja strona zyskuje więcej głosów, jej popularność jest uważana za wyższą przez wyszukiwarki. Oczywiście nie każda wymiana linków lub jednokierunkowy link może być dobry. Musisz upewnić się, że wybrałeś swoich partnerów linkowych na podstawie trafności do Twojej własnej kategorii strony. Na przykład, jeśli twoja strona jest poświęcona World of Warcraft na PC, nie chciałbyś linkować do strony, która sprzedaje buty dla kobiet. Z drugiej strony, jeśli webmaster podchodzi do ciebie w celu wymiany linków do swojej strony internetowej, która dostarcza wskazówek i porad do gier na PC, byłby to bardzo trafny link. Linki jednokierunkowe są prawdopodobnie najtrudniejsze do zdobycia, ponieważ bardzo niewielu webmasterów jest skłonnych do udostępnienia linków wychodzących bez uzyskania czegoś w zamian, zwłaszcza tych, które mają wysoki ranking PageRank. Aby uzyskać jednokierunkowe linki, masz kilka opcji. Pierwszy to za nie zapłacić. Płacąc za łącze jednokierunkowe sugeruje się, aby kierować się tylko tymi, którzy mają wysoki PageRank (PR), ponieważ będą ważeni cięższymi niż ci z niskim PR. Inną opcją jest zarejestrowanie się w usługach katalogów linków jednokierunkowych, takich jak Free Links Direct. Dwie inne mocne opcje to pisanie artykułów i informacji prasowych, a następnie przesyłanie ich do katalogów artykułów i komunikatów prasowych.

Błąd nr 8 – Brak wypełniania stron z wystarczająco dużą zawartością

Błąd, pomyłka: Pisanie treści może być bardzo czasochłonne i stanowi prawdziwą komplikację, gdy już równoważycie swoją pracę w pełnym wymiarze godzin i rodzinę na swoich stronach internetowych. Ponieważ liczba stron w witrynie ma bezpośrednią korelację z wagą, jaką uzyskujesz w SERP, dodajesz kilkadziesiąt stron z kilkoma zdaniami, które są bogate w słowa kluczowe dla każdej strony, a następnie wrzucasz obraz lub dwa, aby wypełnić białą przestrzeń .

Rzeczywistość: Dobrze, że utworzyłeś kilka stron docelowych kierowanych na słowa kluczowe w swojej witrynie, zamiast wypychać je wszystkie na jedną stronę. To dobra wiadomość. Teraz złe wieści. Dodając tylko kilka zdań do każdej strony, tracisz szansę na znalezienie się w wyszukiwarkach i jednocześnie zapewniając niewielką wartość dla swoich użytkowników. Lepiej mieć kilka stron o wysokiej jakości treści niż wiele stron z małą ilością treści. To naprawdę jest kwestia jakości i ilości. Najlepszą sugestią jest zapewnienie, aby każda strona zawierała co najmniej 250 słów. Dodając więcej słów, możesz zwiększyć gęstość słów kluczowych, a także zapewnić użytkownikom coś cennego do przeczytania.

Błąd # 9 – Nie tworzenie lub aktualizacja map witryn

Błąd, pomyłka: Sitemaps to ból. Nie tylko wymagają one ciągłych aktualizacji za każdym razem, gdy nowa strona jest aktualizowana, ale po prostu wyglądają brzydko i nie oferują wiele korzyści dla użytkowników! Sitemaps to strata czasu.

Rzeczywistość: Mapy witryn stanowią plan Twojej witryny. Bez tych projektów roboty wyszukiwarek będą miały trudności z zaindeksowaniem Twojej witryny. Twoim celem jest zdobycie każdej zaindeksowanej przez Ciebie strony przez wszystkie roboty indeksujące wyszukiwarki. Udostępnienie mapy witryny robotom to prosty sposób na sprawdzenie, czy indeksują każdą stronę w witrynie (uwzględniono ją w mapie witryny). Mapy witryn służą także praktycznym użytkownikom, przedstawiając przegląd drzewa nawigacji witryny. Niektórzy użytkownicy wolą przeskakiwać na stronę mapy witryny w celu szybkiej nawigacji, ponieważ różne strony nie są zasłonięte za zwijanymi menu. Przy odrobinie pracy możesz zaprezentować swoją mapę witryny w sposób przyjazny dla użytkowników i łatwy do indeksowania w wyszukiwarkach.

Błąd # 10 – Zmiana nazw plików lub Usuwanie stron założonej witryny

Błąd, pomyłka: Twoja strona rozwija się od kilku lat. Ruch jest wyjątkowy i nareszcie jesteś w czołowej dziesiątce w najważniejszych wyszukiwarkach. Jedynym problemem jest to, że Twoja witryna zaczyna wyglądać na przestarzałą i chcesz wyczyścić starą zawartość. Postanawiasz naprawdę wyczyścić strych i usunąć stare strony, zmienić nazwę większości istniejących stron i całkowicie zmienić ogólną strukturę witryny. Gdy opadnie kurz, pozostaje ci trymulacja i bardzo dobrze zorganizowana strona internetowa z łatwymi do odczytania nazwami plików.

Rzeczywistość: To oczyszczenie mogło właśnie zabić twoją stronę (przynajmniej na krótką metę). Być może jednym z największych błędów, jakie może popełnić webmaster, jest usunięcie lub zmiana nazwy istniejących stron internetowych, szczególnie gdy masz dobrze ugruntowaną stronę internetową. To, co robisz, to zasadniczo usunięcie Twojej witryny z wyszukiwarek. Załóżmy na przykład, że masz na swojej stronie stronę o Puppy Grooming. To stara strona, która pojawiła się od czasu Twojej witryny uruchomionej kilka lat temu. Z Twojej wiedzy wynika, że ​​jest to strona, która nie generuje dużego ruchu, więc zdecydujesz się usunąć ją podczas czyszczenia. To, co właśnie zrobiłeś, stworzyło dziurę w twojej witrynie. Jeśli użytkownik wyszukuje w sekcji „Przygotowanie do szczeniaka” i widzi twoją stronę na liście (nadal będzie indeksowana i znajduje się w pamięci podręcznej wyszukiwarek), co według Ciebie stanie się po kliknięciu linku? Najprawdopodobniej zobaczą brzydki błąd 404 strony. Nie jest to dokładnie to, co użytkownik chce zobaczyć. Aby określić, czy chcą odwiedzić Twoją witrynę, użytkownik musi poświęcić mniej niż sekundę, aby pierwsze wrażenia były najważniejsze w tej firmie. Co ważniejsze, wyrzucasz wyszukiwarki, które buforują i indeksują twoją stronę! Ryzykujesz przechodzenie od pierwszej dziesiątki miejsc docelowych na niektórych stronach do całkowitego spadku wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach. Wykonanie czyszczenia stron istniejących stron musi być naprawdę przemyślanym procesem, aby uniknąć potencjalnych pułapek.

Ta lista nie została opracowana przez wyciąganie pomysłów z niczego. Opiera się na doświadczeniu kilku profesjonalnych twórców stron internetowych. W końcu nawet najlepsi twórcy stron byli kiedyś nowicjuszami. Czytając o tych potencjalnych pułapkach, mamy nadzieję, że będziesz uczyć się na doświadczeniach innych i nie popełniasz tych samych błędów.