PageRank for Websites: Czy jest coś więcej w sieci?

PageRank Google istnieje od lat, a według opinii wielu właścicieli e-biznesu może tworzyć lub łamać strony. Ostatnio, dzięki palcom Google w każdym tortie, ważne jest, aby przypomnieć wszystkim, że strona internetowa to coś więcej niż tylko PageRank. PageRank to termin odnoszący się do algorytmu używanego przez Google do uszeregowania witryny w wyszukiwarce. PageRank, wymyślony przez Larry'ego Page'a, jednego z inżynierów Google, zaczął oznaczać tak bardzo dla webmasterów i SEO, że dyktuje, w jaki sposób sprzedajemy stronę. Ale pozwól, że podam kilka własnych słów. (Albo pożycz je od innych, być może …) I choć niektóre z tych pojęć są zawarte w samym algorytmie PageRank, często warto przypomnieć, że webmaster powinien się skupić na wielu czynnikach, a nie tylko jednym przytłaczającym aspekt. Martwi mnie to, że wskaźnik PageRank Google na pasku narzędzi „mierzy ZNACZENIE” strony; być może dla nich ważne, zwłaszcza w świetle premiery Google Toolbar dla Firefoksa 7 lipca. Ale brak PageRank nie oznacza, że ​​Twoja witryna nie jest ważna. Jak więc wiesz, że wyszukiwarki, w szczególności Google, wiedzą o tym? Ten artykuł jest zbiorem fraz, które wskazują na zachowanie dzisiejszych wyszukiwarek.

FreshRank

Obecnie w US Trademark Office jest zgłoszenie patentowe Moniki Henzinger, opublikowane 30 czerwca 2005 r., Które potwierdza, że ​​ma ona sposób na określenie „świeżości” dokumentu, którą nazwiemy FreshRank, ukutego przez Michaela Martineza na forach Cre8asite. Streszczenie mówi, że jednym z problemów jest to, że atrybut „ostatnia modyfikacja od” nie zawsze jest poprawny i nawet jeśli webmaster zorientuje się, że może zmienić datę, nadal nie oszuka Google. Google szuka rzeczywistej zmodyfikowanej zawartości. O ile Google określa, jak stary może być dokument, wciąż pozostaje tajemnicą. Monika próbuje opatentować bardziej wyrazistą formę świeżości, ponieważ nie wszystkie wyszukiwarki używają atrybutu „ostatnia modyfikacja od” i twierdzą, że wyszukiwarki potrzebują bardziej niezawodnego sposobu określania zaktualizowanej zawartości. Cóż, ja się zgadzam.

Ale zastanów się: niektóre strony nie muszą być aktualizowane. Czy to oznacza, że ​​nie są świeże? Raczej nie. Pomyśl przez chwilę o tym rządowym projekcie ustawy, który został wprowadzony w życie 10 lat temu. Brak nowych świeżych treści. A co z naukową formułą penicyliny? Nie sądzę, żeby to się zmieniło. A co z historyczną historią wojny trojańskiej? Dość dużo pozostaje taki sam. Większość firm przyjmuje warunki lub politykę prywatności, która ma pozostać taka sama. Będzie więc interesujące zobaczyć, jak patent, jeśli zostanie zatwierdzony, rozwinie się w odniesieniu do tego typu informacji. W zgłoszeniu patentowym nie ma wzmianki o „ocenie, czy strona nadal jest aktualnym cytatem”. Nawet Google wspomina, jak świeże treści witryny stanowią problem w ostatnim zgłoszeniu patentowym. Ciekawe będzie więc, czy nowy FreshRank naprawdę pomoże. Jak mawiał mój dziadek: „Zobaczymy, co zobaczymy”. W rzeczy samej.

TrustRank

Jest to termin zastrzeżony przez Google. Google ma to do powiedzenia na temat TrustRank: „Strony spamu internetowego używają różnych technik, aby osiągnąć wyżej zasłużone rankingi w wynikach wyszukiwania. Podczas gdy eksperci ludzcy potrafią identyfikować spam, ręczne ocenianie dużej liczby stron jest zbyt kosztowne. , proponujemy techniki półautomatycznego oddzielania renomowanych, dobrych stron od spamu. Najpierw wybieramy mały zestaw stron źródłowych, które mają zostać ocenione przez eksperta. Po ręcznym zidentyfikowaniu renomowanych stron źródłowych używamy struktury linków w sieci do W tym artykule omówimy możliwe sposoby implementacji selekcji nasion i odkrycia dobrych stron Prezentujemy wyniki eksperymentów prowadzonych w sieci World Wide Web indeksowanej przez AltaVista i oceniamy wydajność naszych technik . Nasze wyniki pokazują, że możemy skutecznie odfiltrować spam ze znacznej części sieci w oparciu o dobry zestaw nasion zawierający mniej niż 200 witryn. ”

Dokument, do którego się odnoszą, to 12-stronicowy abstrakt dotyczący TrustRank firmy Google, znajdujący się na stronie Uniwersytetu Stanforda. Zasadniczo TrustRank to sposób na ograniczenie spamu i odfiltrowanie treści, które nie są istotne dla wyszukiwarki, aby przynieść im pożądane rezultaty. Chociaż nie ma sposobu na wdrożenie technik obejmujących obecnie Google TrustRank, to, co oznacza dla Ciebie jako właściciela strony internetowej, jest proste: nie spamuj wyszukiwarek! Spam jest zdefiniowany jako e-mail powiązany z Websterem, ale termin ten oznacza wszelkie niepożądane informacje lub propagandę, które mogły zostać otrzymane przez oszukańcze środki ze strony nadawcy. Dla wyszukiwarki spam to strony z hiperłączami, które mają na celu wprowadzenie wyszukiwarki w błąd. Tak długo, jak naprawdę starasz się utrzymać nos w czystości, powinieneś być w porządku, prawda? Zasadniczo jest to prawda, ale nadal powinieneś być ostrożny. Najlepszą polityką jest rozwijanie witryny internetowej dla odwiedzającego, a nie dla wyszukiwarek; zrobisz dobrze za każdym razem.

NicheRank

Jest to termin, który po prostu wymyślam. Jeśli skontaktujesz się z Small Business Administration w celu uzyskania pakietu do rozpoczęcia działalności gospodarczej, otrzymasz 26-stronicowy kwestionariusz na temat Twojego produktu niszowego. NicheRank ma wiele aspektów. Najlepiej byłoby, gdyby oferowanie produktu, którego nikt wcześniej nie miał, jest najlepszą niszą. Nie każdy może jednak mieć ten nowy wynalazek, który każdy musi mieć. Tak więc oferowanie produktu na nasyconym rynku jest nadal możliwe, ale nadal musisz znaleźć swój niszowy rynek. Co jest takiego w twoim produkcie, który różni się od całej reszty? Dlaczego ktoś miałby kupować od ciebie zamiast od jednego z konkurentów? Niezależnie od tego, czy chodzi o cenę, czy gratyfikacje przy zakupie, bezkonkurencyjną obsługę klienta lub wybór, nie tylko sprzedajesz produkt; sprzedajesz swoją firmę. I to właśnie tworzy NicheRank. Jak efektywne będzie penetrowanie pola, a następnie kradzież części tego udziału w rynku? Nie pamiętam, w którym filmie to było, ale powiedzenie „Musisz mieć chwyt” jest wciąż wypróbowane i prawdziwe. Więc jaki jest twój chwyt? Jak to ma zastosowanie do wyszukiwarek?

W artykule Scottie Claiborne opowiada o reklamach, które widzisz w telewizji. Jeden, w szczególności „Czekoladowy sen”, był niczym innym jak odwieczną koncepcją: podwójnym kotłem. Ale ten uznany produkt otrzymał nowy obrót od twórców „Chocolate Dream”, co sprawiło, że wydawało się, że jest to coś, bez czego nie można żyć. Uwielbiam oglądać te programy w HGTV, które zmieniają stare rzeczy w nowe rzeczy. Nadal są to te same podstawowe widgety, ale mają przeróbkę, aby przekształcić je w coś innego. Nie jestem z natury garażem, ponieważ nie mam czasu, ale lubię widzieć, jakie możliwości mają te stare przedmioty, aby stać się potencjalnie nowymi. Jaki jest twój „Czekoladowy sen”?

Wyszukiwarki są podekscytowane nowymi rzeczami, nawet jeśli masz „starą rzecz”, która wydaje się nowa. W rzeczywistości wyszukiwarki karają za duplikowanie treści i mogą w ogóle nie oceniać tych witryn. Musisz więc zmienić swój produkt na inny niż reszta, nawet jeśli jest to ta sama rzecz. A to NicheRank.

ContentRank

Słyszałeś stare powiedzenie: Treść to król. Zbyt wiele razy ktoś tworzy stronę internetową i koncentruje się na tym, jak musi być piękna lub krzykliwa. Jako SEO, aktualizowanie treści w celu utrzymania świeżości witryny zawsze było priorytetem. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, algorytmy wyszukiwarek zmieniają się (wydaje się, że prawie codziennie) i opatentowany przez Google patent na każdy pomysł, który dotyczy wyszukiwarek (w tym miesiącu jest ich osiem). że mogłem liczyć), webmasterzy muszą skoncentrować się na tym, co ma do powiedzenia ich strona internetowa, a nie tylko na kilku ładnych zdjęciach, JavaScript i intro flash. Ale wtedy już to wiedziałem. W pewnym sensie szał patentowy dla wyszukiwarek zmusza webmasterów do robienia tego, co powinni robić, i przywracania ich do podstaw: słów.

Gdy użytkownik korzysta z wyszukiwarki, używa słów, aby znaleźć to, czego szuka. Z kolei strona internetowa używa słów, aby połączyć się z tym gościem. Skąd więc ta wyszukiwarka wie, które słowa są istotne, a które nie? Porównując je ze wszystkimi innymi słowami na stronie. Meta tagi słowa kluczowego są nadal używane do określenia wyszukiwarek w skrócie na temat witryny, ale dzięki grupie pozbawionych skrupułów projektantów stron internetowych i SEO, tagi meta nie są tak ważne, jak kiedyś, ponieważ jest to zbyt łatwe manipuluj wynikami wyszukiwania za pomocą samych słów kluczowych. Tagi meta słów kluczowych w stosunku do rzeczywistych słów na stronie określają, jak ważne są te słowa kluczowe w wyszukiwaniu lub „gęstość słów kluczowych”. Mówiąc najprościej, gęstość słów kluczowych to gęstość tych słów kluczowych w rzeczywistej zawartości strony internetowej. Ale nie chodzi tylko o pojedyncze strony; chodzi o ogólną gęstość słów kluczowych dla całej witryny. Jeśli strona nie ma nic wspólnego z tym, do czego odnosi się strona, najprawdopodobniej nie zostanie wyświetlona.

LinkRank

Jeśli w ogóle przeczytałeś na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, szanse na to, że trafiłeś na link i jego znaczenie w optymalizacji. PageRank początkowo mierzył, jak ważna jest strona internetowa z powodu jej linków wstecznych lub postrzegania przez nią głosów na stronę. Nie możesz jednak wyszukiwać na popularności linków bez natrafienia na kilkanaście reklam, które mówią, że możesz po prostu kupić linki zwrotne. Wydaje się, że obecnie popularne jest kupowanie linków zwrotnych. Nie należy tego mylić z zatrudnieniem SEO. Wykorzystanie konsultanta SEO do wprowadzenia na rynek wszystkich aspektów strony internetowej jest prawdopodobnie znacznie lepszą inwestycją długoterminową niż kupowanie kilku linków. Żyjemy w świecie, w którym przyzwyczailiśmy się do uzyskiwania tego, czego chcemy TERAZ. Cokolwiek stało się z cierpliwością, jest cnotą? Cierpliwość jest już nostalgicznym pomysłem i prawie tak samo przestarzała jak napoje gazowane.

W pracach wprowadzono zmiany, które mają pomóc w ograniczeniu kontrowersji związanych z wstecznymi linkami, z siedmioma nowymi wyłączeniami wyszukiwania, poprzez wprowadzenie opóźnienia wstrzymania na nowszych stronach, które zostały uruchomione z pozornie ogromnymi ilościami linków zwrotnych, zanim witryna miała nawet szansę wystartować. John Scott z forów Cre8asite zaproponował opinię opartą na źródle, które pracowało z obecnym pracownikiem Google:

„Okres próbny nie ma zastosowania do nowych witryn. Dotyczy to linków. Po wdrożeniu algorytmu pewne starsze linki zostały nabyte. Następnie linki będą miały (częściowo) kredyt częściowy i będą w zasadzie„ próbne ”.

„Dotyczy linków, a nie witryn. A wiek linku nie jest jedynym czynnikiem. Zakres adresów IP linków i innych względów jest ustalony, a osoba, z którą to omówiłem, powiedziała, że ​​Krishna Bharat jest w Google przede wszystkim opracuj i zaimplementuj ten nowy algorytm, który ma radykalnie zmienić sposób oceniania łączy. ”

Spamerzy tradycyjnie zbierają linki w sposób, w jaki mój sąsiad zbiera soję: więcej jest więcej. Ale są to odpowiednie linki, które osiągają dobrze umiejscowione rankingi. Spamerzy sztucznie zawyżają rankingi wyszukiwarek za pomocą wielu linków, z których większość nie odnosi się do treści stron. Dawno minęły czasy farm linków; Próbowałem szukać jednego dnia i nie mogłem znaleźć ani jednego. Teraz jest dzień „katalogów”. Podczas kompilowania łączy dla klienta otrzymujemy wiele zapytań o wymianę linków. Witryna, na przykład odnosząca się do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, powinna trzymać się linków do innych witryn, które mają związek z Internetem i wyszukiwarkami. Dlaczego więc na lądzie mieliby chcieć wymieniać linki z Wakacyjnymi Pakietami Bahamów? Wydaje się, że obecnie sposobem obejścia nieistotnych linków jest utworzenie katalogu z wieloma różnymi kategoriami, które dotyczą prawie wszystkiego. Nie mogę wystarczająco podkreślić, że te rzeczy będą zbyt długo sprawdzane przez wyszukiwarki, a najlepiej po prostu nie brać udziału. Bardzo trudno jest zrezygnować z wymiany linków dla nowego webmastera, zwłaszcza gdy tak bardzo starają się uzyskać te linki. Ale to nie jest tego warte.

AgeRank

Znam kilka firm, które zdecydowały się zarejestrować nazwę domeny na wypadek, gdyby potrzebowała jej w ciągu pięciu lat. Na razie może to być dobry pomysł, ale czy za pięć lat będzie to miało znaczenie? Nikt nie wie. AgeRank to całkiem nowy pomysł, który pojawił się webmasterom w miarę znaczenia dla wyszukiwarek. Istnieje wiele witryn, które istnieją wyłącznie w celu spamowania. A dzięki niedawnemu stanowisku Google w sprawie spamowania (wystarczy spojrzeć na niesławne fiasko Traffic Power), wyszukiwarki biorą pod uwagę długowieczność domeny oraz wszystkie inne czynniki. Jednak wszyscy webmasterzy z nowymi witrynami mogą mieć serce: teoretycznie uważa się, że AgeRank stanowi tylko około 1% algorytmu PageRank. Przecież to powinno mieć zbyt duże znaczenie, że strona internetowa, która istnieje od lat, powinna mieć większe znaczenie niż nowa strona, zwłaszcza jeśli nowa witryna ma znacznie większe znaczenie dla tego, czego szuka wyszukiwarka. Celem numer jeden Google jest zapewnienie odwiedzającym najbardziej trafnych wyników wyszukiwania.

W pracach, które Barry Schwarz z Okrągłego Stołu SEO nazywa to „efektem piaskownicy”, istnieje jednak zgłoszenie patentowe, ponieważ jest to miejsce, w którym nowe strony mogą grać, z dala od prawdziwych witryn, dopóki mieliśmy szansę się sprawdzić. W wyjaśnieniu, dlaczego nowe strony zajmują pierwsze miejsce w rankingu, a następnie wpadają w zapomnienie, Schwarz powiedział: „Jedynym wzorem, jaki widzę z wątków, jest to, że są to nowe strony. Widzę szeroki zakres odsyłaczy wstecznych, szeroki zakres style optymalizacji na stronie. Jedynym wzorem jest to, że witryna została uruchomiona po grudniu. ” Patent będzie tylko kolejną bronią w arsenale przeciwko spamerom. Ci spamerzy niszczą to dla reszty z nas, prawda? Wydaje się jednak, że może działać również w przypadku nowych witryn, zaprzeczając idei szkodliwego efektu piaskownicy. Google przytacza dwa aktualne problemy ze sposobem działania wyszukiwarek: FreshRank i LinkRank. Efekt sandbox po prostu opóźni PageRank dla witryny, aby ponownie zapewnić PageRank ważność, a nie tylko coś, co stary Joe z wystarczającą ilością gotówki może po prostu kupić. Dla właściciela małej firmy może to oznaczać coś ważnego. Jednak dla spamera może to być katastrofalne.

Wniosek

PageRank Google nigdzie nie idzie – przynajmniej jeszcze nie. Być może podczas zaciemnienia PageRank, które miało miejsce pod koniec maja 2005 r., Niektórzy webmasterzy świętujący PageRank w końcu ugięli się przed kurzem, chociaż większość z nich obawiała się, że nie wróci, zwłaszcza te, które kupiły ich. Ale oczywiście tak było. Tak więc, podczas gdy PageRank gra, moim zdaniem, powoduje zbyt duże spustoszenie w stresach psychicznych każdego webmastera lub SEO i ma o wiele większe znaczenie w umysłach niektórych, prawdopodobnie jest to na dobre, ale przywrócenie pierwotnego celu PageRank może oznaczać tylko dobre rzeczy dla tych, którzy naprawdę zasługują.

Krąży pogłoska, że ​​latem tego roku pojawią się poważne wdrożenia tych zmian. Chociaż to plotka, to sprawia, że ​​trochę się kulę. Ludzie nie lubią zmian; jesteśmy stworzeniami z przyzwyczajenia – szczególnie mnie. Ale zmienię się, bo o to właśnie chodzi w branży. Wierzę, że niektóre zmiany będą miały związek z tymi pojęciami opisanymi w wielu wnioskach patentowych, a zmiany linków będą pierwszymi, które się zaczną. Założę się na to mojego pierworodnego.

Moim celem na dziś pisanie tego artykułu jest przypomnienie wam, jak ważne jest, aby robić to, co powinniście robić najlepiej: skupienie się na swojej stronie i to, co ma do powiedzenia, i co to oznacza dla odwiedzających, zamiast tego, co może oznaczać wyszukiwanie silniki. To nie jest gra, w której wygrywa zawodnik z największą ilością pieniędzy. Gdy to zrobisz, wszystko inne się ułoży.