Jak prognozować zmiany w algorytmie Google

Jeśli spędzasz dużo czasu na czytaniu różnych forów dla webmasterów, bez wątpienia dobrze zdajesz sobie sprawę z żalu, jakiego doświadcza wielu webmasterów po zmianie algorytmu Google, gdy ich strony tonie jak kamień w wynikach wyszukiwania. Ale zawsze są inni webmasterzy, którzy dobrze sobie radzą ze zmianami i wielu, których rankingi są prawie niezmienione.

Co pozwala niektórym stronom internetowym przetrwać częste zmiany algo, a nawet prosperować, podczas gdy inne są wygnane do dolnych regionów SERPS lub całkowicie zbanowane? Jednym słowem umiar.

Search Engine Optimization to dochodowy biznes, a wiele SEO rutynowo „przesuwa granice” tego, co są dozwolone przez wyszukiwarki, próbując zmaksymalizować pozycję witryny klienta i przyciągnąć więcej klientów. Problem z tym podejściem polega na tym, że Google stale przesuwa bramkę. Jeśli grasz zbyt agresywnie, Twoja witryna zostanie ukarana, gdy Google zmieni algorytm.

Co więc możesz zrobić, aby bezpiecznie zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek? Jest kilka rzeczy do zapamiętania:

1 – Spraw, aby Twoje działania SEO były atutem dla Google, a nie nemezis. Stosuj praktyki optymalizacji etycznej, które pomagają zapewnić dobrą pozycję stron i przejść test „trafności”. Google nienawidzi spamerów

ponieważ przekrzywiają wyniki wyszukiwania, przez co są mniej odpowiednie dla wyszukiwarek, a mniej trafne wyniki kierują wyszukiwarki do innych wyszukiwarek. Zrozumiałe, że Google nie lubi

to trochę! Konkluzja: Spraw, aby Twoje strony były przyjazne dla wyszukiwarek, ale nie spamuj. W ten sposób, gdy Twoja strona znajdzie się w pierwszej dziesiątce, naprawdę na nią zasługuje.

2 – Następstwo do nr 1: dostarczanie treści, które są naprawdę odpowiednie dla zapytań, na których strona dobrze się znajduje. W rzeczywistości staraj się, aby Twoja strona była najbardziej odpowiednia (i najbardziej użyteczna) w Internecie dla tych wyszukiwanych haseł. Google uwielbia wiele wysokiej jakości treści, które są naprawdę przydatne dla użytkowników, a ich algorytm rankingowy nagrodzi Cię za to, często

z niewielką ilością lub bez jakichkolwiek technik SEO. Wiele wysokiej jakości treści przyciąga wiele wysokiej jakości linków do twoich stron, co z kolei pomaga jeszcze bardziej zwiększyć ich ranking!

3 – Używaj moderacji we wszystkim, co robisz w odniesieniu do SEO. Jeśli nie dojdziesz do linii, o wiele rzadziej będziesz ją przekraczać, gdy Google przeniesie ją na ciebie. Odnosi się to do linkowania, gęstości słów kluczowych, tagów nagłówka … wszystkich typowych technik SEO, które są obecnie używane przez webmasterów.

Wniosek

Webmasterzy, którzy są zadowoleni z każdej aktualizacji Google, dokładają wszelkich starań, aby SEO pomogło w indeksie Google. Ich strony są pełne trafnych, przydatnych treści i powstrzymują się od nich

stosując techniki SEO „szarej strefy”. Pamiętaj, że dzisiejsze techniki „szarej strefy” są często jutrzejszymi technikami „czarnego kapelusza”.