Informacje o Google „PageRank”

Jeśli inna witryna jest powiązana z Twoją witryną, ten webmaster najwyraźniej uznał, że jest to wystarczająco cenny zasób, aby polecić go użytkownikom swojej witryny. Był więc domyślny standard jakości. Inni webmasterzy (ogólnie) nie zamierzali umieszczać linków do kiepskich stron lub treści. Zasadniczo każdy przychodzący link staje się „głosowaniem” na jakość Twojej witryny, a głosy te zaczęły kłaść większy nacisk na to, gdzie algorytm Google zdecydował o uszeregowaniu Twojej witryny. Niedługo potem narodził się Google „PageRank”.

Nie zamierzam teraz wdawać się w wielką dyskusję na ten temat, poza tym, że w tym czasie była to „wielka rzecz”. Mówiąc bardzo prosto, każdej stronie internetowej przyznano wartość „PageRank”. Im więcej witryn z linkami do Twojej, tym więcej „PageRank” otrzymałeś. Im więcej witryn, które już miały wysoką PageRank (autorytatywne strony) – tym więcej „PageRank” zostało Ci przekazanych.

Wszystko zmieniło się w świecie optymalizacji wyszukiwarek niemal z dnia na dzień. Zasadniczo stała się grą polegającą na uzyskiwaniu jak największej liczby linków przychodzących z jak największej liczby witryn i stron o wysokiej wartości PageRanked. Jeśli miałeś ochotę na „Zwiększoną pozycję w rankingu” – nie miało nawet znaczenia, o co chodzi na tych stronach lub czy w jakikolwiek sposób dotyczyło treści Twojej witryny. Pamiętam, jak wtedy inwestowałem 10 000 $ miesięcznie na przychodzące linki na grupie stron o wartości PR8 i PR7 i udało nam się zbudować bardzo solidną stronę PR8. Ego trip!

Jednak pomimo pewnych korzyści z posiadania wysokiego PageRank – wysokie pozycje w wyszukiwarkach nie polegały tylko na uzyskaniu wyższego „PageRank”. Jest to obszar i idea, która wprowadziła wielu w błąd (i nadal tak jest do dnia dzisiejszego). Jeśli zastanawiasz się nad Google PageRank – tak naprawdę już na nim nie skupiam się. Nie powinieneś też zbytnio na to zwracać uwagi. Ale jeśli jesteś nowy w całym tym pomyśle budowania linków i / lub SEO, nieuchronnie spotkasz kogoś na forum dyskusyjnym, gdzie mówi się o Google PageRank i jego znaczeniu.