Ewolucja Google AdSense

Sieć przekształciła się w złożony "organizm", który dla niektórych wydaje się żyć własnym życiem. Wraz z ewolucją Internetu, podobnie jak marketerzy i wydawcy internetowi. Mówi się, że balon z reklamą dotarło, ale rozsądni wydawcy złapali za ogon płaszcza potwora wyszukiwarki Google i zatrudniają Google AdSense na stronach bogatych w treści. Google AdSense, pionier dostarczania reklam wrażliwych na treść, okazał się dobrodziejstwem dla webmasterów szukających alternatywy dla amortyzacji traffickingu w sieci.

Jak działa Google AdSense?

Koncepcja jest prosta: wydawca lub webmaster wstawia skrypt JavaScript do witryny internetowej. Za każdym razem, gdy uzyskuje się dostęp do strony, skrypt java pobiera reklamy z programu Google AdSense. Reklamy są ukierunkowane i powiązane z treścią zawartą na stronie internetowej obsługującej reklamę. Jeśli internauta kliknie reklamę wyświetlaną przez Google, webmaster obsługujący reklamę zarabia część pieniędzy, którą reklamodawca płaci Google za kliknięcie.

Google obsługuje wszystkie śledzenie i płatności, co ostatecznie daje webmasterom łatwy sposób na wyświetlanie wrażliwych na treść, ukierunkowanych reklam, bez bolesnego naciągania reklamodawców, zbierania funduszy, monitorowania kliknięć lub śledzenia statystyk, z których każda może z łatwością stać się pełna. praca na czas.

Podczas gdy Google AdSense, podobnie jak wiele programów typu "pay-per-click", nękanych jest roszczeniami związanymi z oszustwami związanymi z klikaniem, jest to wyraźnie skuteczne źródło dochodów dla wielu renomowanych firm internetowych. Wygląda na to, że reklamodawców nie brakuje w programie AdWords, z którego Google ściąga reklamy AdSense. Webmasterzy wydają się mniej zaniepokojeni brakiem informacji dostarczanych przez Google i bardziej zainteresowani wypłatami miesięcznych czeków od Google.

Ewolucja AdSense

Podczas gdy początkowy system Google'a był dość prymitywny, dając wydawcom możliwość wyświetlania tylko kilku formatów reklamowych, technologia stojąca za nawet pierwszymi reklamami nie była wcale uproszczona. Technologia używana do zatrudniania Google AdSense wykracza daleko poza proste dopasowywanie słów kluczowych lub kategorii. Złożony algorytm służy do określania treści zawartych na stronie internetowej obsługującej reklamę. Po ocenieniu treści i wyświetleniu odpowiednich reklam zawierających pokrewne treści.

Na początku Google wdrożył system, który pozwala wydawcom filtrować reklamy od konkurentów lub stron, które uznają za niewłaściwe. Google umożliwia także dostawcom określenie alternatywnej reklamy w mało prawdopodobnym przypadku, gdy Google nie jest w stanie zapewnić reklam związanych z treścią.

Postęp Google

Google dołożyło wielu starań, aby zrozumieć potrzeby wydawców i webmasterów. Google oferuje teraz system, który pozwala na pełne dostosowywanie reklam. Webmasterzy mogą wybierać spośród dwunastu formatów reklam tekstowych i mogą dostosowywać reklamy Google, aby uzupełnić swoją witrynę i dopasować ją do istniejącego układu strony. Dostarczone opcje umożliwiają webmasterom wybieranie i tworzenie niestandardowych palet kolorów zgodnych ze schematem kolorów istniejącej witryny, dzięki czemu reklamy są bardziej naturalne.

Wiele witryn było w stanie zintegrować reklamy ze swoimi projektami witryn przy użyciu różnych formatów reklam.

Przykładowe witryny ze zintegrowanymi reklamami:

Partnerzy inwestycyjni – [http://www.investing-partners.com]

Narzędzia podcastingowe – http://www.podcasting-tools.com

Sieć RSS – http://www.rss-network.com

Raporty online

Firma Google zrobiła ostatnio ogromny krok naprzód, umożliwiając wydawcom śledzenie zarobków w oparciu o kanały zdefiniowane przez webmasterów. Ostatnie usprawnienia w raportowaniu Google AdSense sprawiły, że webmasterzy mają możliwość monitorowania skuteczności reklamy za pomocą dostosowywanych raportów online, które mogą szczegółowo określać wyświetlenia stron, liczbę kliknięć i współczynniki klikalności. Webmasterzy mają teraz możliwość śledzenia określonych formatów reklam, kolorów i stron w witrynie. Webmasterzy mogą szybko wykrywać i śledzić trendy. Nowe elastyczne narzędzia do raportowania umożliwiają webmasterom grupowanie stron internetowych według adresu URL, domeny, typu reklamy lub kategorii, zapewniając webmasterom wgląd w to, które strony, reklamy i domeny osiągają najlepsze wyniki.

Raportowanie odbywa się w czasie rzeczywistym, dzięki czemu webmasterzy mogą szybko ocenić skuteczność wszelkich zmian. Nowe raporty znacznie ułatwiają webmasterom optymalizację i zwiększenie współczynnika klikalności. Opcjonalne raportowanie pozwala webmasterom monitorować ruch, przeglądając zarówno wyświetlenia reklam, jak i wyświetlenia stron.

Reklamodawcy zdają sobie sprawę z korzyści związanych z wyświetlaniem reklam w docelowych witrynach, co zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalny internauta będzie zainteresowany ich produktem lub usługą.

Prawda wciąż nie objawiona

Google nadal nie ujawnia, jaki procent uzyskanych przychodów z reklam jest wypłacany webmasterowi obsługującemu reklamy, ale zrobił postępy w zakresie ujawniania, ostatnio znosząc zakaz uniemożliwiający webmasterom ujawnianie kwoty, jaką zarabiają, wyświetlając reklamy Google.