Darmowe narzędzia internetowe Google Webmasterzy powinni wiedzieć

Jeśli masz stronę internetową, istnieje szereg bezpłatnych narzędzi dostępnych dla webmasterów za pośrednictwem Google, które są absolutnie niezbędne, aby pomóc Ci zwiększyć widoczność i ruch Twojej witryny. Wyszukiwarka Google jest jednym z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania w Internecie. Możesz znaleźć te narzędzia, przechodząc do Google.com, a następnie klikając Business Ranking wysoko w wynikach fraz kluczowych, które odnoszą się do Twoich produktów lub usług, zwiększy ruch i zwiększy sprzedaż. Google oferuje szereg bezpłatnych narzędzi, które pomagają zobaczyć, jak dobrze działa twoja strona internetowa i pokazują, co potrzebujesz poprawić, które strony nie są w rankingu i co działa dla Ciebie.

Choć Google oferuje wiele różnych narzędzi za niewielką opłatą, na potrzeby tego artykułu skupimy się na Narzędziach Google dla webmasterów. Ta bezpłatna usługa pozwala poznać wiele cennych informacji o Twojej witrynie. Najpierw musisz potwierdzić, że jesteś właścicielem witryny, dodając określony metatag do nagłówka strony głównej lub przesyłając plik HTML. Gdy to zrobisz, będziesz lepiej przygotowany do optymalizacji witryny.

Narzędzia Google dla webmasterów: diagnostyka

Googlebot to robot internetowy, który przeszukuje Internet w poszukiwaniu trafnych stron, które pasują do wyszukiwanych haseł wprowadzanych przez użytkowników w wyszukiwarce Google. Sekcja poświęcona diagnostyce koncentruje się na tym, co Googlebot wymyśli, gdy zaindeksuje Twoją witrynę, a także mechanikę witryny.

Indeksowanie w Internecie– Pokazuje, czy są jakieś błędy lub problemy, które Googlebot napotyka podczas indeksowania Twojej witryny.

Analiza treści-Problemy z metatagami witryny, meta tytułów i opisowych informacji będą wyświetlane tutaj.

Indeksowanie mobilne-Problemy i błędy na stronach zaprojektowanych do oglądania telefonów komórkowych można znaleźć tutaj.

Narzędzia Google dla webmasterów: statystyki

Ten zestaw narzędzi koncentruje się na ruchu, który dociera do Twojej witryny i do tego, jak do niej dociera.

Najpopularniejsze wyszukiwane hasła – Sprawdź, które słowa kluczowe są używane przez użytkowników, które generują Twoją witrynę na liście wyników, ile kliknięć uzyskano, gdy strony z Twojej witryny były wyświetlane, i jaki numer na stronach listy Twojej witryny wyświetla się w wyszukiwarce Google.

Statystyki indeksowania-to pokazuje wykres słupkowy, w jaki sposób twoje strony radzą sobie w rankingu PageRank ocenionym przez Googlebota Google. Są one wyświetlane jako wysokie, średnie, niskie lub jeszcze nie przypisane.

Statystyki subskrybentów-Jeśli masz w swojej witrynie kanały subskrybentów, takie jak RSS lub Atom, pokaże Ci to, ilu subskrybentów masz do tych kanałów.

Co Googlebot widzi– pokazuje, jakie zwroty i treści są używane w zewnętrznych linkach do Twojej witryny. Pomaga, jeśli wyrażenia te są powiązane z treścią, produktami i usługami w witrynie, aby pomóc w generowaniu odpowiedniego ruchu.

Statystyki indeksu-to narzędzie pozwala zobaczyć, jakie strony mają linki do Twojej witryny i jak Twoje strony są indeksowane przez Google.

Narzędzia Google dla webmasterów: linki

Strony z linkami zewnętrznymi-Tutaj zobaczysz, które strony Twojej witryny mają linki przychodzące z innych stron.

Strony z linkami wewnętrznymi-tutaj możesz sprawdzić, które strony zawierają linki kierujące do nich z innych stron Twojej witryny.

Linki do podstron– Pokazuje, które linki mogą pojawiać się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google.

Google Search Console: Narzędzia

Istnieje wiele innych narzędzi, które można również wykorzystać bezpłatnie. Na przykład możesz przesłać mapę witryny ze wszystkimi stronami w witrynie, aby przyspieszyć proces uwzględniania każdej strony w Twojej witrynie w wyszukiwarce Google. Możesz również:

Przeanalizuj plik robots.txt

Wygeneruj plik robots.txt

Ustaw docelowy obszar geograficzny

Ulepszone wyszukiwanie grafiki

Zarządzaj weryfikacją witryny

Ustaw szybkość indeksowania

Ustaw preferowaną domenę

Usuń adresy URL

Zanim zainwestujesz w drogie narzędzia rankingowe lub oprogramowanie analityczne, sprawdź, co Google ma do zaoferowania za darmo!